Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności
Gmina Wilczyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.wilczyn.pl
Data publikacji strony internetowej: 21.12.2022
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 21.12.2022
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 23.04.2024
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 23.04.2024
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Treści lub funkcje niedostępne:
- Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
- Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
- Niektóre linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiadają go wcale.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową w temacie dostępności cyfrowej jest Tomasz Filipski Kontaktować można się dzwoniąc na numer telefonu 63 268 30 32 wew. 32 lub drogą mailową: informatyk@wilczyn.pl
Osobą kontaktową w temacie dostępności architektonicznej i dostępności informacyjno-komunikacyjnej jest Monika Pałaszyńska Kontaktować można się dzwoniąc na numer telefonu 63 268 30 32 wew. 31 lub drogą mailową: m.palaszynska@wilczyn.pl
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Wejście główne do budynku znajduje się przy ul. Strzelińskiej 12D. Schody wyposażone w poręcz. Przy schodach wejściowych znajduje się platforma dla osób niepełnosprawnych, która kieruje bezpośrednio do wejścia do Biura Obsługi Interesantów znajdującego się na parterze budynku.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze w budynku są bezkolizyjne, nie posiadają progów, kolor podłogi kontrastuje ze ścianami.
Dostosowanie schodów:
Schody w budynku są dostępne, są oznaczone innym kolorem oraz posiadają poręcze.
Dostosowanie wind:
W budynku nie ma windy.
Dostępność pochylni:
W budynku nie ma pochylni.
Dostępność platform:
W budynku istnieje możliwość skorzystania z zainstalowanych platorm.
Dostępność informacji głosowych:
Wszystkie informacje są udzielane przez pracownika Urzędu w Biurze Obsługi Interesantów.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma dostępnych pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów:
Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.